Aktualności

Pojazd ostry jak brzytwa

Wiedziałeś, że flagowa linia modeli Polaris, czyli RZR ma swoje początki na przełomie 2007 i 2008 roku? Zastanawiałeś się jak zrodził się pomysł na te dzisiaj już legendarne pojazdy? Czas na lekcję historii.

Aż trudno w to uwierzyć, ale RZR pojawił się w świecie UTV ledwie 15 lat temu. Kiedy w 2007 roku Polaris prezentował model Ranger RZR 800, mało kto miał świadomość tego, że ta maszyna zmieni zasady gry w całej branży, ale po kolei.

Nowy gracz na rynku

Pierwszy RZR był jedną z wersji popularnego wtedy Rangera i stanowił hybrydę pojazdu użytkowego i sportowego, która rozpędzała się do nieco ponad 88 km/h. Dziś brzmi to mało imponująco, ale 15 lat temu oznaczało to nowe otwarcie na rynku. UTV Polaris wyróżniała kompaktowa sylwetka, para osobnych foteli (w Rangerze dotąd montowano kanapy), a także stabilność, lepsze właściwości jezdne oraz łatwość w prowadzeniu. Kierowcy określali go mianem mocarnego i w pełni zamortyzowanego gokarta, którym jeździli szybciej i odważniej niż kiedykolwiek wcześniej. Nie może więc dziwić, że RZR z miejsca stał się hitem, a amerykański producent szybko zdecydował o utworzeniu osobnej linii modelowej.

Premiera za premierą

Użytkownicy nie zdążyli się nacieszyć pierwszymi pojazdami, a Polaris już wrzucił wyższy bieg. W 2009 roku firma pokazała RZR-a S 800. Maszyna na nowo rozbudziła apetyty fanów offroadu, a Polaris zamierzał je zaspokoić. W 2011 Amerykanie wdrożyli w spory pakiet poprawek (odeszli m.in. od oryginalnej konstrukcji wahaczy), a maszyny dysponowały już 88 końmi mechanicznymi i osiągały prędkości do 120 km/h.

Gdy zaczęto zastanawiać się, co będzie następne, za sprawą konkurencji pękła granica 100 KM. Rynek zdominował jednak Polaris, który w 2014 roku wprowadził do sprzedaży RZR-a XP 1000. Ta maszyna miała wszystko to, czego pożądali fani terenowych przygód – wydajny silnik, dobrze zestrojone zawieszenie, a dodatkowo doskonały komfort jazdy.

2014 rok to też ważna data dla opolskiej fabryki. To właśnie wtedy rozpoczęła się produkcja RZR-ów przy ulicy Wspólnej, a która trwa do dziś. Opolski zakład opuściło już ponad 10 tys. RZR-ów!

Kolejnym kamieniem milowym był 2016 rok. Wtedy to na rynku pojawił się pierwszy turbodoładowany UTV. Polaris na premierę konkurencji odpowiedział modelem RZR XP 1000 Turbo, który był synonimem słowa więcej. Więcej mocy (+30%), wyższy moment obrotowy (+45%) oraz przyśpieszenie od zera do setki w niecałe 6 sekund. Serca fanów offroadu znów zabiły mocniej, a Polaris na tym nie poprzestał.

Ciągły rozwój

Tak wtedy, tak i dzisiaj inżynierowie wynoszą dzięki swoim pomysłom maszyny na nowy, wyższy poziom. W 2022 roku RZR PRO R dysponuje już mocą na poziomie 225 KM, czterocylindrowym silnikiem o pojemności 1997 cm3 i przez wielu jest określany jako najbardziej innowacyjny fabrycznie produkowany pojazd terenowy.

Co będzie następne? Polaris zdążył już udowodnić, że jeśli chodzi o RZR-a, rozwój nie ma granic.

PS W rozwijaniu pojazdów Polaris udział biorą inżynierowie z Opola. Chcesz udoskonalać legendy amerykańskiej motoryzacji? Dołącz do teamu Polaris!
Aktualne oferty pracy znajdziesz pod tym linkiem.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

POLECANE WPISY

TAGI

OBSERWUJ NAS